Proč tolik lídrů abdikuje na jejich nejdůležitější zodpovědnosti?

Podtitul knihy Patricka Lencioniho „The Motive“ je možná výmluvnější než samotný název této knihy. Podle autora však nejde o soupis toho, co je třeba dělat, ale o pět oblastí, kterým se určitý typ lídra (manažera) vyhýbá.. Zaměření určuje typ lídra Zaměřujete se jako lídr spíše na odměnu nebo na odpovědnost? Lídr zaměřený na odměnu se […]

TheMotion_Back

Podtitul knihy Patricka Lencioniho „The Motive“ je možná výmluvnější než samotný název této knihy. Podle autora však nejde o soupis toho, co je třeba dělat, ale o pět oblastí, kterým se určitý typ lídra (manažera) vyhýbá..

Zaměření určuje typ lídra

Zaměřujete se jako lídr spíše na odměnu nebo na odpovědnost?

Lídr zaměřený na odměnu se domnívá, že být lídrem je odměna za jeho tvrdou práci. Vybírá si, co chce nebo nechce dělat.

Naopak odpovědný lídr věří, že být lídrem je zodpovědnost. I když je to pro něj leckdy velkou výzvou.

P. Lencioni, The Motive, str. 170: „Pokud můžeme obnovit kolektivní přístup, že by leadership měl být radostně obtížný a nesobecky zodpovědný, pak jsem přesvědčený, že uvidíme firmy stávající se úspěšnými, zaměstnance více angažovanými a naplněnými a společnost více optimistickou a věřící v naději.“

TheMotion
The Motive – strana 170

5 tipů co dělat, jste-li lídr zaměřený na odpovědnost

1. Budujte leadershipový tým

Tým se buduje, skládá, rozvíjí a obměňuje. Nikdo jiný to za vás neudělá. Jen vy jako lídr.

2. Veďte/řiďte podřízené

A zajistěte, aby i oni dělali totéž. Podřízení, bez ohledu na jejich zkušenost, potřebují vedení.

3. Veďte obtížné rozhovory

Ani zde to nikdo jiný udělat nemůže. Bez těchto rozhovorů nelze vést úspěšný tým. Jinými slovy jde o vzájemné předávání zpětné vazby na schůzkách ve dvou. (Připomeňme si 5 pokušení lídra. Harmonie vs Konstruktivní konflikt.)

4. Pořádejte efektivní schůzky

Jsou to vaše schůzky, vy je organizujete. Postarejte se, aby byly efektivní. Paradoxně ti, kteří je mají nejméně efektivní, si na ně nejvíce stěžují.

5. Neustále opakujte klíčové informace zaměstnancům

Všem! Nikoli jen vašim přímým podřízeným. Tento aspekt bývá často nejvíce opomíjeným.


Závěr

Doufám že jsme vás motivovali k uvedené knihy. Přejeme vám příjemné čtení. Napište nám do komentářů, zdali vás myšlenky této knihy inspirovaly.


Autor knihy

Patrick Lencioni je zakladatelem a prezidentem společnosti The Table Group, firmy vzniklé v roce 1997 se zaměřením pomoci lídrům ve zlepšování jejich firem. Je autorem deseti knih s více než třemi miliony prodanými výtisky po celém světě. Jeho práce byly publikovány ve Wall Street Journal, Harvard Business Review, Fortune, Bloomberg Businessweek a USA Today.

Před založením The Table Group pracoval ve výkonném týmu společnosti Sybase, Inc. Svou kariéru zahájil ve společnosti Bain & Company a později pracoval ve společnosti Oracle Corporation. Žije v San Franciscu se svou ženou a jejich čtyřmi syny. Další informace o Patrickovi a The Table Group najdete na www.tablegroup.com.

PatrickLencioni

Další články

© 2024 - 100UPAT s.r.o. - Všechna práva vyhrazena